Vecka 21-23

Veckorna som kommer är kortveckor då vi är lediga torsdag och fredag både vecka 22 och 23. Vi kommer att försöka arbeta klart så mycket som  möjligt och naturligtvis träna på våra avslutningssånger.

Nu är vi klara med läsläxan och jag kommer inte att skicka hem någon mer, därför önskar vi att ni fortsätter er läsning hemma med egen vald bok. Matteläxan är den sista och den önskar vi få in på onsdag. Om ni har en läsebok hemma så ta med den. Detta gäller även böcker från biblioteket.

Vi skall börja rensa i våra lådor och skicka hem det som är klart. Därför önskar vi att alla tar med en påse eller två.

Det är också bra att ni är beredda på att rensa och ta hem försmå kläder som barnen har i hallen. Titta gärna på stövlar och regnkläder om de är rätt storlek eller om de också kan tas hem.

Vecka 23 är både jag och Marjot lediga tisdag och onsdag då vi har student. Marianne kommer och vickar tillsammans med Felicia och Anneli som är på plats som vanligt. Om ni behöver nå någon på skolan snabbt så maila Felicia (felicia.verdin@varberg.se) eller ring Annika på expeditionen (880 60).

Eventuellt kommer vi att ha en liten utflykt den 11/6, jag återkommer om detta.

Avslutningen den 14/6 är som vanligt i Idrottshallen 08.00. Portarna stänger 07.50 och då bör alla vara på plats. Vi beräknar att avslutningen tar ca en timma. Vi i vår klass samlas vid vårt klassrum 07.30 och där kan vi hänga av oss jackor och förbereda oss tillsammans. Efteråt samlas vi uppe i vårt klassrum, eller om vädret tillåter utanför. Jag meddelar mer exakt när vi närmar oss.

Om ni inte läst tidigare inlägg om Unikum så gör gärna det. När sommarlovet startar så stänger jag denna bloggen och vi går över till att blogga på Unikum. För att ha tillgång till bloggen och få info från mig och klassen måste ni vara inloggade på Unikum.

Ha det gott!
Marie-Louise

Populära inlägg i den här bloggen

Vecka 39

Information

Läsläxa kapitel 1